Egy félig! Gubacs, egészen jó! túra a Monte Rosa csoportban

NAPLÓBEJEGYZÉSEK

2014.08.14.

Késik reggel a fuvar. Klári bivakol a kertben. Minden cucc befér. Huhh!

Otthon maradt a hágóvas tartozék. Balatonszárszón szerzünk egy szponzort.  A lakatosműhelyben levágják, és kifúrják a hágóvas középső darabját. Minden tuti!

Lakatosműhely

Az esőt egész hétre letudjuk az út alatt. Este 7-re érünk a szálláshelyünkre, St. Jacques mellé, ahol egy francia mikrobusz szomszédságában állítunk pungát. Hideg az éjjel. Van, aki fázik…

2014.08.15.

Egy róka elvitte Emese fél cipőjét az éjjel, vagy egy féllábú, vagy a franciák, bosszúból, hogy éjjel felébresztettük őket, de nem lett meg…

Reggel zúgtak a terepjáró taxik fel a hegyre. Mi azért jól aludtunk. Megvártuk míg gyűlik annyi felhő, hogy biztosan ne kelljen tűző napon caplatnunk a 3036 m-en lévő Mezzalama házba. Kedves, kicsi menedékház, ahol a srác ránézésre tudta, hogy mi vagyunk azok, akik csak szállást kértek, enni nem…

Felajánlotta, hogy hajnalban majd főzhetünk bent is. Vacsoráztunk a ház előtt, időnként hódara-viharban. Teli hassal kiterítettük a térképet, meghánytuk-vetettük (na jó, senki nem hányt!) a másnapi terveket, teáztunk lábosból, és mély alvás!

2014.08.16.

Mezzalama-ból hajnali indulással fel az Ayas hüttéig, ott teázás. Az út kicsit keserves, és nehezen megtalálható volt. Hágóvasat fel-levettük. Végül konstans hágóvas viseléssel, kötélbe kötve egész napos gleccsertúra a Quintino Sella menedékházig.

Útközben a Castorra felfelé elbúcsúztunk Péter túrabotjának felétől. (Ment a fél cipő után…)

A házhoz vezető úton lefelé pedig Emese gyomortartalmától… Ilony, Emese, Péter alvással kezdték. Klári főzött. Neki az evés az első… Aztán csere. Klári aludt, többiek főztek.

2014.08.17.

Nem túl korai indulás, tűző napon, 4000-es szintvonal körül, a Mantova házhoz a Passo di Naso-n át. Egy kedves olasz csapódott hozzánk, vele felváltva tapostuk a nyomot. Megdicsért minket, hogy jó tempót mentünk, de visszafordult a hágó előtt. Neki pihenőnap van… Holnap megy csúcsot mászni…

Megyünk tovább. A mászás előtt eszünk. Emese halálugrással utánamegy a sisakjának, ami önálló életre kelt. Emese a gyorsabb. Ehetünk végre! Aztán fel a hágóba. A lavinaveszélyes meredek oldalról visszafordulunk. Másik irányból újra… Nem fordulunk többet vissza. Klári visszanézni se mer. Emese vágja a lépéseket a hóba, firnbe. Ha hibázunk 1000 m-t gurulunk…

Újabb lavinamezőt átvágva átérünk a gleccserre. Huhh! Még egy hosszú menet a Mantova házig. Bemászunk a felhőbe. Semmit nem látunk. Emese. GPS. Megérkezünk. Főzés. Alvás. Vagy csak szeretnénk. Sokszor csak forgolódunk…

2014.08.18.

Pihe-Nőnap.

Vízlopás, gyűjtés, főzés.

Újratervezés.

Fényképezgetés.

Újra evés.

Víz csak nem akar lenni. Hideg van nem olvad a gleccser. (Ennek máskor azért örül az ember) Nincs víz. Nincs WC. Ez elég kellemetlen. Egy menedékház, sok ember, WC kulcsra zárva.

Ilony katarzisnak éli meg a felhős naplementét. Péter szerint a katarzis: „de ha egyszer kinyílik a WC!”. Ezen kínunkban fetrengve röhögünk. A fél menedékházat felébresztve. Közben szomjan halva.

2014.08.19.

Hajnali kelés, pakolás. Fel a hegyre. Emese, Péter a Quintino Sella házhoz indulnak vissza. Klári csak a Piramide Vincentre tartana velük. Klári visszafordul a hóviharban. Veszélyes lenne a ködben, behavazott spaltnikon egyedül visszamenni a Mantovába, Ilonyhoz. Emeséék tovább. Klári, Ilony le a völgybe.

Nemsokára kiderül, hogy a hegyivezetők se vitték fel a csoportokat a hegyre a hóvihar miatt. Egyszercsak Emeséék is feladták. Völgybe le. Találkozik a két páros. Felvonóval át St. Jacques-ba. Indulás haza. Tóparti alvás a szúnyogosban. Emese a meztelencsigákkal is osztozott egy ideig a hálózsákon, amíg meg nem unta…

2014.08.20.

Autóóópálya, autóóóóóóópálya. És egyszer csak hazaértünk.

Itt a vége, fuss el véle, köss egy csomót a végére!