Bükki barlangászat 2013. április 13-14.

A Bükkben túrázott egyesületünk a  GUBACS.

Így a nagy hóolvadások miatt felkerestünk néhány vizesebb barlangot, hogy olyat lássunk, és tapasztaljunk, amit csak ritkán…

Az István-lápai-barlangban a Keleti ágban nem lehetett soká menni, mert egy szifon zárta el az utat. A Nyugati ágban, már a Fürdős kurva termében tó volt, majd az I. szifonba futó patak is fél méter mély volt, melyet Bori tesztelt is egy jól irányzott műbesiklással. :-)

A szifonkerülőn leérve a félelmetesen dübörgő víz felett áttravizva megnéztük az I. szifon túloldalát, majd a II. szifon felé haladva egy nagyobb, majd egy kisebb medence zárta el az utunkat. Itt felfelé a Sárkányfal felé próbálkoztunk.

Másnap a csodaszép Lilla-barlanghoz bandukoltunk verőfényes napsütésben. A barlang cseppkövekben igen gazdag. Találtunk egy borz koponyát csontokkal (már nemélt:-)), és egy kis szalamandrát…

Innen a Bolhási-víznyelő-barlanghoz utaztunk, ahol a patak folyt be a bejáraton rendesen. Felkészülve a szarrá ázásra lementünk. Nagy élmény lett belőle, hiszen a létrákon a nyakadba ömlik a 3-4 fokos víz, lejjebb vízesések alatt mászol…. A patakos ágat elérve a dögszifonig jutottunk, mely már víz alatt volt. Visszafelé küzdöttünk jobban az elemekkel. A jéghideg víz csontig hatolt, alig látsz valamit, és a levegőért is néha küzdened kell, ha rosszul fordulsz. A legnehezebb rész a kijárat, ahol a vízben alig látod a lépéseket, és az életedért küzdesz. Legalábbis így érzed. Hiszen egy jó csapat tagja vagy, akik segítenek túlélned. A saját határaidat súrolod… De ebből is fejlődsz! Pszihésen megterhelő ez a stressz. De nincs nagyobb élmény, mint mikor kiérsz. Igazi orgazmus…

Ennél nagyobb víznél már életveszélyes a túra, így mázlink volt, hogy nem volt nagyobb víz!

Mindenki bátran küzdött önmagával! Hajrá, így tovább!

Varga Andris felejthetetlen videói a túráról: